Polub mnie na Fb!

sobota, 6 kwietnia 2013

Jak zrobić strój do tańca brzucha ?

Zrobienie stroju do tańca brzucha nie jest wcale takie trudne jak się wydaje :) Wystarczy troche koralików, cekinów i odrobina chęci. Oto mój pierwszy strój który zrobiłam:




Na początek wystarczy kupić zwykły biustonosz i cekiny oraz koraliki. Osobom które nie mają zdolności krawieckich tak jak ja :P polecam kupić taśmę cekinową . Ogólnie z własnego doświadczenia wiem , że bardziej opłaca się kupić ozdoby przez internet np. na all , niż w pasmanteri , gdyż więcej nas to wyniesie. Gdy już mamy biustonosz i ozboby wystarczy je przyszyć do stanika według własnego upodobania. Mój biustonosz wygląda tak:



Niestety z pasem już nie jest tak prosto :) Oczywiście jesli ktoś chcę jako pas może posłużyć zwykła chusta z monetkami. Jednak ja wolałam zrobić profesjonalny pas do belly. Zaczynamy od znaleziania starych, niepotrzebnych jeansów. Jeśli już takie znajdziemy robimy z nich wykrój pasa. Trzeba najpierw zmierzyć swój obwód bioder, aby pas był dla nas odpowiedni.  Po zmierzeniu na jednej nogawace rysujemy pisakiem ( za pomocą linijki) przednią część pasa a na drugiej tylnią. Łączna długość pasa powinna być dłuższa o jakieś 5-7 cm od obwodu naszych bioder. a to kilka przykładowych wzorów: 


Następnie wycinamy nasz szablon z jeansów, po czym wybieramy materiał którym pas ma być obszyty. Na materiale odrysowujemy nasz wykrój z kilku centymetrowym zapasem z każdej strony. Następnie na maszynie obszywamy pas materiałem . Gdy obie części pasa są już obszyte zszywamy je razem. Teraz wystarczy już tylko ozdobić pas podobnie jak ozdabialiśmy stanik . Na koniec przyszywamy haftki, któr będą służyć jako zapięcie. Ważne jest aby był on mocny. W czasie tańca, machanie  biodrami jest w stanie poobrywać nawet najmocniej przyszyte aplikacje. Dlatego najlepiej wszytkie ozdoby przyszywać na podwójnej nitce, ja tak robiłam i pas trzyma się do tej pory :) A oto mój pas: 


Spódnice do tańca najlepiej jest kupić używaną. Nie musi być ona specjalnie do tańca brzucha , wystarczy zwykła długa spódnica. Miłego szycia :)



1 komentarz:

  1. Nie rozumiem gdzie te haftki przyszyc i jak to później odpinac

    OdpowiedzUsuń